Zadaniem układu rozrządu jest synchronizacja cyklu pracy tłoków i zaworów.
Napęd na wałek rozrządu przenoszony jest od wału korbowego silnika za pomocą przekładni pasowej, w skład której poza paskiem wchodzą rolki, zapewniające prawidłowe ułożenie paska i jego bezpoślizgową pracę.

Układ napędu rozrządu za pomocą paska wymaga okresowej wymiany, co ok. 5 lat lub po przekroczeniu określonego przebiegu, dlatego należy bardzo dokładnie przestrzegać terminów wymian określonych przez producenta w instrukcji obsługi i książce serwisowej.
Podczas wymiany paska zaleca się także wymianę elementów z nim współpracujących, tj. napinaczy z rolką oraz pompy wody.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska może dojść do rozsychronizowania ruchu tłoków i zaworów.
Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmiernym hałasem, spadkiem mocy i zwiękoszym zużyciem paliwa.
W wyniku nieprawidłowej pracy pompy cieczy chłodzącej może dochodzić do przegrzania silnika.
Lekceważenie usterek może prowadzić do zerwania paska podczas jazdy, co kończy się koniecznością remontu silnika.

Zapraszamy do naszego serwisu w Zielonej Górze na wymianę rozrządu w konkurencyjnej cenie. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.